pátek 2. října 2009

Tinos - Livada beach


Když jsem se minulý týden bavil s kamarádem na téma "řecký bouldering" vzpomněl jsem si, že po jsem v červnových článcích o boulderingu na ostrově Tinos zapomněl zmínit oblast, která mi na Tinosu učarovala nejvíce - Livada Beach.

Livada beach. foto: www.blocheart.de
Na ostrově Tinos je rozsypáno kolem 20km2 téměř boulderisty neošahaných kamených vajec. Bohužel mnoho z nich je pokryto lišejníkem. To však neplatí pro kamennou zátoku "Livada Beach", která je blízkým mořem a větry ošlehaná do bláznivých tvarů a není zde po lišejích ani památka.

Je tu opravdu krásně.

Už celkem chápu, prečo se sem koncentrovaly výjezdy průkopníka místního lezení Haralda Rokera. Křišťálový potůček proudící kamennou zátokou obklopují parádní bouldery mající nejčastěji tvar naprasklých vajíček a valounů. Jejich žulovou skořápku si zamilujete - lézt po 3centimetry tlustém sokolíku je prvotřídní zážitek.

Iluzii člověkem nedotknutého kraje kazí jen kamenná silnička vinoucí se dlouhým údolím z vnitrozemí a dva malé dřevěné domky v blízkosti skal. Po dlouhém pěším pochodu k této oblasti jsem zde začal řádit jak Švihálci ve zlevněnce. Nejvíce se mi zde líbily převislé pádlovačky po oblých žulových lopatách, otočených dovniř dutých kamenů - echt gold. No co vám budu povídat.

Nejtěžší boulder co jsem zde vylezl je toto vajíčko zevnitř- 7A+boulder.
video:
http://www.youtube.com/watch?v=w27yUB8JNoM&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=Lncp37jAN4g

Je zde zepár kousků kolem stupně 8A a největší mazec je boulder "Kreativity"8B SD- 17 atletických kroků po oblých mísách ve střechovitém chobotu ze kterého se dolézá navíc ještě prefikanou prstovou spárou na vrchol. V některých jeskyňkách lze uvidět i pěkné obrázky namalované do oblých žulových voštin.

Harald Roker v boulderu Kreativity 8B Fb. foto.www.blocheart.de
Video z boulderu:
http://www.youtube.com/watch?v=mmOGRgNMBg8&feature=related
Paradní highboal v sektoru Katsika.

Aby nezůstalo jen u této oblastičky, tak podél celého 6km údolí se rozkládají další parádní boulderové oblasti: Skull, Katsika, Raki a Dam. My jsme navšívili "pouze" Katsiku a byla to fakt paráda. O sedmimetrové highboalové pašáky zde nebyla nouze a člověk si zde zařádil jak černá ruka.


Sektor Raki. foto: http://www.blocheart.de/

Sektor Katsika. foto: http://www.blocheart.de/

Tinos bych doporučil zejména lezcům, kteří mají rádi samotu, kamenou krajinu, moře, kozenky a jejich kokina, hrubou žulu, fantastické tvary, gyros, víno, vítr, rakiju, kapličky a staré lidi.

2 komentáře:

  1. Ty vogo, to je mazec! Tomu říkam kamenné moře! Tam by se mi líbilo. Miluju saré lidi a kokina.mára

    OdpovědětVymazat
  2. Ty jo,ty mi dáváš!Se rozhoduji kam v zimě,jestli Hampi,nebo těd i Tinos :)

    OdpovědětVymazat