neděle 31. července 2011

Skály u Kdousova - Tříletá, Aréna

Hodně dětských víkendů jsem strávil na chatě nedaleko Vranovské přehrady. Samota u lesa je tu vykoupena nepříliš vysoce - absencí elektřiny a pitné vody. Takže večery za svitu petrolejky nebo u ohně mě od té doby opravdu nepobuřují a mám je moc rád. Zarybařit si na soutoku Želetavky a Bihanky na lehko nějaké dravce, sbalit cajky a vyrazit za lezením - to je pohodička.

Právě u Bihanky jsem asi před osmi lety narazil u Tříletého mlýnu na skálu s cedulí "Krakonošovo" a festovními multislaňáky pro rybaření na lezeckých udicích. Tenkrát jsem nevěřil, že by bylo bezpečné do na první pohled rozbité skály rozumné vrznout bórky. Mile mně proto překvapilo, že Vlk s Iljou "Tříletou" přejistili a mohl jsem si o víkendu na chatě s radostí zalézt bezvadné mazačinky ve kterých se občas i vklíněnec hodí založit.

Na rozlezení "Tříletá" 7- v nejpěknějším kusu skály nezklamala - oblinky a lehce natéká. "Historická", "Boží ruka", "Sloní paměť" - Vše 7- pěkně do kopce, laktát teče i ušima.


Nejpěknější část cesty "Tříletá" 7-.

I Jíťa si zatahala lehčí věci jako "Skládačku" 5 a byla i s nejištěným "Lévé Ypsilon" 5- dost spokojená.


Skládačka 5.

Klasifikace i charakter lezení je podobný jako v Jevišovicích - od pětek nahoru už můžete čmuchat nějaké to lezení a sedmičky už jsou přísné kousky. Skála je tu překvapivě kompaktní, což se ovšem nedá říct o vedlejším sektoru "Aréna".


Tříletá.

Už před časem poprvé jsem si povzdech, že je škoda tohoto převislého sektoru. Název cest "Mísa plná hoven" a Poslední šrot" plně vystihují charakter a kvalitu zdejšího lezení. Jak by řekl Čaj: "Nepochopitelně přejištěná hovna!" Stále nechápu proč má někdo tendence dělat takovéto cesty za každou cenu. Možná kdyby se cesty více očistily a opucovaly. Možná. Zde by však měl udělat ale zásadní krok autor.


Aby to nevyznělo nějak špatně, na Tříleté se dá pěkně zalézt. Pakliže domluvím nějaké letní mecheche na naší chatě - určitě si zde zalezete. Avšak co se borcům fakt povedlo: "To je Bílý kříž". Byl jsem příjemně překvapen a dávám Vlkovi a Iljovi palec nahoru.



Bílý kříž a Skály u Svobodova mlýna si zaslouží samostatný článek. Namlsejte se fotkou níže jako já:) Čaj

Žádné komentáře:

Okomentovat