středa 19. září 2012

DDS


Co si to troufá, kam se dívá ten pitomý a drzý spratek! To nic, vítá den, aspoň tím, že zkusí zazpívat nějaký šílený rým. -lf-

Já bych to prostě nazval přirozeným vývojem. Nejdřív se člověk hodiny natrápí v žebříkách, pač neumí skobovat, či nevěří chabým čokům a pak dojde znovu a za pět minut je nahoře…
Takto se mi po pětiletém návratu na Pasáka podařilo volně přelézt trilogii skobovaček, které tak nějak po 40 let odolávaly moderním rotpunkt trendům…
Schytalo to Pasácké Idaho s nepříjemnou širočinou, kde špatně zvolený bok ještě vytrestá pokušitele. 


Ultrabouldrové Quo Vadis dává pokouřit sice fést, ale v lištách už sem nakonec trochu zběhlý, taže nějaké to huh a člověk je hore…
Intermezzo: Pobavil jsem se, když sem si našel svojí starou stať k této cestě:…. Stavění do převisu ze starého kroužku jistoty opravdu nepřidá. Navíc jsou v této cestě vytlučené skoby, takže se musí jistit stoppery. První jištění nad převisem zakládám značně nejistý až na několikátý pokus, zato ale vypadá, že bude držet. Další krok přes háček mi nevychází, protože se se mnou vylomí výrazná lišta, ale jak už jsem si jednou vyzkoušel ve vedlejší cestě, pomůže nakonec kladivocepín. (Tehdy jsem neměl do široké spáry Pasáckého Idaha 6kového frienda a tak jsem tam vyklínil právě ono kladivo. Dostal jsem se sice do situace, kdy nemůžu tlouct skoby, ale další založený háček tehdy naštěstí vydržel a v postupu mi už nic nebránilo.) Zahrál jsem si teda na radu Michala trochu na drytool a ve shybu za kladivo zakládám dalšího stoppera. Cesta dál je pak už relativně v pohodě...
prvovýstup Quo Vadis
tamtéž o nějaký pátek později

No a pro mě trochu nečekaně sem se nechal hecnout i v klasické nýtovačce Vzpomínky na Jorassess (na památku borců zahynuvších na Petit Jorasses ´71), překonávající výrazné střechy v údolní stěně. Jak se mi tato traverzová hákuvka nelíbila v žebříkách, o to víc mě překvapila při volném lezení. Na Jes nečekaně vytrvalostní štreka s pár bouldry v poměrně značném záklonu a po víceméně dobrých chytech.…. 

Asi to tak má být, i zdánlivě nedostupné se časem otočí. Radosti dosti a navíc mých pár centů k uctění památky nenavrátivších….
akce byla podpořena firmamy Colgate a MixGummi
(phs by Pospüč a Markét)