úterý 6. července 2010

Velá a Lukov

Všichni se na prodloužený zdekovali do studených krajin a já jelikož byla nějaká rozdělaná hokna plánoval co s víkendem. Vše za mě vyřešil Sebastián, který se ocitl skoro v nachlup stejné situaci. Slovo dalo slovo a začali jsme sondovat kampak za lezením. Jelikož se nám nechtělo někam dál a za hranici výletu jsme si určili kótu 200km, přišly nám na mysl dvě oblastičky na Moravských píscích, kde Sebo ještě nebyl a já zde měl co lézt - Medůvka a Lukov.

Sebo boulderuje u Zlínské chaty.

Nakonec jsme se rozhodli pro Lukov, který byl naneštěstí s celé náhorní strany po většinu dne nasvícený, tak jsme pouze ladili z údolky cit pro plotnové a rajbasové lezení. Klasicky pěknou "Severku" 6+ a "Úsměvy" 7 na rozlez, pak že si nacvakám (dle mne nejhezčí technickou hranu na Moravě) "Ubohé Benátky" 8 a hnedle jsem se v ní prošel na pohodu až jsem se sám divil. Sebo poté pozkoušel záludnosti oblých hran také a velice se mu tento styl lezení líbil.

Po levé hraně vedou "Ubohé Benátky" 8, střede stěny pak "Dušičková" 8+.

Další na řadě byla "Dušičková" 8+ kde se mi v onsajtu už za bouldrem nešťastně šmýkla pazoura a napravil to až druhý pokus. Tato cesta je rovněž z těch nejpěknějších co jsem na Moravských píscích lezl. Navíc na OS dost lezitelná, tak pokud člověk není tajtrdlík, chyty jej samy navedou hore.

Ubohé Benátky.

Cesta "Jako zvon" 9- od Kmocha je kapitolou v knize, jak trénovat na Action Directe. 9- jak prase, v převise soustava 5 jednoprstových dírek a madla nahoře, řešení je jasné = Wolfgangova síla. No ani jsem ty svině úzký nepokušel a šli jsme se koupat na Lukovské rybálky a na chálendu do Lukova vedle Jednoty - doporučuju zdejší svíčkovou a kyselicu.

Položená hrana snů.

Odpoledne pro radost jsme si zablbli u zlínské chaty na skalce u cesty, kde si Sebo nějak zprasil lokty a večer jsme vegetili u fotbalu, protže rutika v Hrobicích stála za pendrek.

Další den jsme vyrazili směrem Velá, pár týdnů zpátky zde byli kluci Stráníci a pěkně zde pokosili největší questy. http://www.purebouldering.cz/clanky/vela-ve-viru-ohromneho-vetru.html
Já zde byl už vloni, ale moc jsme nelezl takže o to bylo větší natěšení na bouldery alá Osvětimany.

Everest 5A.

Rozlezli jsme se na oblých mísách Giganta, kde jsou pěkné lehké linky i jedno oblinové 6C viz.video. Na legendární boulder Žába bylo celkem vedro, náskok do oblin nám nemilosrdně strouhal kůži, varianta do Žáby zprava mi zase ostrouhala bicák a tak jsme zavítali do Lištích
doupat, nálezy do boulderů jak na Petráči, vyblbli jsme se dosyta. Klasa mi přišla poctivá, ale možná to bylo tím, že jsem teď dva měsíce nelezl.
Lidoop 6C.

Pro zájemce pravím, že Velá je podobného charakteru jako Chřibské boulderové oblasti, tvoří ji kolem dvacítky balvanů stojících na východním hřebenu kousek od samotného vrcholu. Info k příjezdu naleznete v elektronickém průvodci ke stažení zde:
http://www.purebouldering.cz/page-guide.php?id_s=142

Vesmír 6A+.
Je zde zejména hodně lehkých boulderů do 5 Fb klasy, pak kolem stupně 5C-6A a dále až od stupně 6C výše. Bouldery od 6A už nejsou úplně zadarmo jak jsme se přesvědčili v Bobulích 6A+.

Šla by zde zařídit společná polezenice ve stylu závodů, ale to snad až na podzim.
Čau Čaj.

3 komentáře:

  1. Ahoj Čaju,

    připadá mi, že od doby (minulý rok) kdy jsi zveřejnil tuto cestu na svém blogu jako nejhezčí technickou hranu na moravských pískovcích, je to nejlezenější cesta na hradě. Vždy když se tam objevím (1-2xtýdně) tak jsou na ní viditelné nové stopy od mága, teda pokud to zrovna někdo neleze. Pozitivní je, že materiál je dostatečně tvrdý a odolný i vůči takovému nájezdu práskačů. Zajímal by mě Tvůj názor na linii této cesty, většina borců co jsem viděl a diskutoval lezou od třetího borháku doprava přez boční lištu. Dle mého názoru se celá cesta leze po hraně, tak jak říká průvodce, to mi také připadá i jednodužší.

    Cesta trochu podobného charakteru je na Barborce a má název Hrana 7+, ale určitě to znáš.

    Ještě se tě zeptám jestli nemáš Tipa na cestu podobného charakteru v Ádru nebo na Křižáku.

    Díky a měj se. Kuba z Lukova

    OdpovědětVymazat
  2. Lezl jsem to přes lištu vpravo, ale vylezené to mám i přímo, což je podle mě trochu těžší i přesto, že ve variantě zprava je zamazaný stará díra po kruhu, kterou většina lezců brala. Takže si myslím, že je celkem jedno jakou variantu zvolíš, každému sedí trochu jiný styl.

    O cestách podobného charakteru v Ádru trochu popřemýšlím, ale asi takto: každá nová třetí cesta kolem klasifikace IXa - Xa vede po oblé hraně. Například hrany nad věží Dvorská v Království, Čínská zeď IXa v Himaláji, Trilogie hran u Hlásky v Teplicích, Nejprofláklejší je asi Známka Punku Xa na Komouše, ale je to trochu jiná liga oproti Benátkám.Čaj

    OdpovědětVymazat
  3. Zdar,
    jenom potvrdim...sice uz s odstupem casu, ze Benatky je fakt paradni cesta. Chystam se tam tento vikend po delsim case a uz se tesim, az si ji zas dam. Dusickovou teda musim zkusit taky:)

    At to leze...

    Adam

    OdpovědětVymazat