sobota 19. června 2010

Jak lézt těžké tradiční cesty?

Tož to je jednoduché ne? Natrénuju aby mi hned nenateklo, šupnu dva tři škopky abych se nebál a neklepaly se mi haluze a potom budu pod tou cestou chodit tak dlouho než mě chytně bersekr, vlítnu na to a vylezu to raz dva...a nebo?

- Taková ukázková strategie mnohých lezců u nás, jak se připravit na cestu nemající zrovna jištění tak, že od jednoho lesklého borháku doplivneš k druhému.

Kdejaký lezecký guru řekl "dobrá připravenost je základ úspěchu" jak minimalizovat riziko číhající v odvážných cestách a zvýšit šanci na úspěch.

O přípravě na tento typ cest se rozepsal kdo jiný než "pan morál" Dave MacLeod a jeho elektronická verze knihy "How to climb hard trad?" vás provede všemi důležitými body při přípravě na smahnutí nějaké té morálové dardy. Už v dříve zmiňované skvělé publikaci "9 out of 10 climbers..." Dave naťukl téma přípravy na morálové cesty a (nejen) mě o velice příjemně překvapilo vše co jsem se zde o této problematice dočetl.

Haleluja - nemusíte se chystat přímo smyslů zbavení na nějakou dardu nebo na sen všech vybátých čumilů, ale i v příjemnějších tradičních cestách si můžete vychutnat svou mzdu strachu a vězte, že se k tomu hodí si těch pár stránek anglicky přelouskat.



Čau Čaj


Odkaz ke stažení knihy: http://www.ulozto.cz/5138121/how-to-climb-hard-trad-e-book.pdf

9 komentářů:

  1. Dík za tip, jsem zvědav jak jsem na tom s angličtinou ještě :) Teď trošku mimo téma - proč ta hnusná tmavě modrá barva odkazů, které na černém podkladu skoro nejsou vidět? :-P
    Tatuš

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj. Taky děkuji za tip, nechtěl bys to uložit někam znovu? Jaksi to nejde stáhnout ve fungujícím stavu...Díky moc, Mauglí

    OdpovědětVymazat
  3. hoši jasná věc, tu barvu odkazů myslím pozměnil Asu při upgradování blogu - mno můžu to experimenálně hodit zpět...

    OdpovědětVymazat
  4. http://rapidshare.com/files/400841813/How_to_Climb_Hard_Trad_E-book.pdf.html

    OdpovědětVymazat
  5. "Please share the knowledge about what you learn in this book verbally with like minded climbers. I hope you will encourage them to get a copy from my website as I intended, rather than just passing them the file. I you do, his means I can do more things like this in future. I appreciate it, thanks!"

    OdpovědětVymazat
  6. tím posledním odstavcem si mě čaju dostal!
    bohužel ta barva se změnila nák sama, na nic sem nešahal....asu

    OdpovědětVymazat
  7. Díky za odkaz:)
    Mauglí

    OdpovědětVymazat
  8. Čaju ani jeden z odkazů mi nefunguje a ta knížka vypadá fakt dobřeee. nemohl bys mi to prosím hodit do mailu (kudrnat@email.cz)? díííky moc :) Negr

    OdpovědětVymazat
  9. With the ability to actually alter the texture and condition of the hair with clever and
    fashion-forward hair styling products, Rusk Being products are
    sure to intrigue the hair product lover in all
    of us. As far as medical treatment is concerned, it's often suggested to consult your doctor before any further proceeding. Generally, these products are more expensive than their watered-down counterparts, but you can find a few affordable pure silicone hair products (see below).

    OdpovědětVymazat