…
Ať chceš, či nechceš, tvůj smysl je vytvářen smyslem těch druhých. Ať chceš či nechceš, tvůj vkus je vytvářen vkusem těch druhých. Ten čin je pohybem ve hře. Krokem v tanci. Proměním hru nebo tanec a proměním tvůj čin. Stavíš své hradby pro určitou hru, pro jinou hru je sám od sebe zbouráš. Neboť nežiješ z věcí, ale jejich smyslu.
Je docela vtipné jak se tak nějak necháváme ovlivňovat čísly. Ať už někdo věří na horoskopy a ty data, kolem kerých se to točí, nebo číslo určující věk dotyčného, na symboliku určitých čísel, sportku, nebo v tom našem lezení onomu číslu, kteréž nám má napovědět jak moc se člověk v cestě natrápí. Mnohdy až slepě onomu numeru věříme, často se k němu fixujem a někdy nás může zcela pohltit…. Možná především to, že číslo ve stupnici určuje jakousi míru úsilí, výkon je měřitelný, se snažíme svou snahu posouvat dál a dokazovat si cokoliv…. Nejlepší na tom je, že je to relativní a tím pádem měřitelné pouze s určitou odchylkou, někdy docela zásadní.
Nadhodím pár situací relativnosti: Lezl sem ňákou chobotinu a šlo to tak na půl. Čajík mě pak začal hecovat: Jak to lezeš? Dyť je to blbá šestka! (samozřejmě nebyla a já to věděl) Ale vědomí toho, že přistoupím na tuto hru na „šestku“ mě přiměla k tomu, bych se více uklidnil a pak sem cestu opravdu vylez…..Lezl sem ňákou cestu v přesvědčení, že to je 7a, zabojoval, vylez a v duchu si pobrukoval něco o 6c+ a na zemi po zjištění, že sem OSnul pouze 6a+ se z toho chvíli zpamatovával. Nechtěl sem si připustit, že to tak je….Když sem viděl jak se Čaj plácá v Manínské, navíc nasycen Márovími informacemi o téměř nelezitelnosti, sem nepobral moc chuti, ale dal pokus aby se neřeklo. Sedlo mi to parádně a říkal sem si max. 8+, že je to lehčí než Ptačka, či pro mě těžká Porucha a jen mladší bratr mě přesvědčil o tom, že to bude jak to je a že mám pouze „ten“ den….
Vše řekněme vrcholí sešnou v Jesu. Po návštěvě Větrné Hůrky po dešti nás Svišť přesvědčuje, že klasu u nás nemá cenu opravovat, pač 5A je mnohdy těžší, než vedlejší 6B+ a že je lepší hrát pouze na to, že dáš – jedna, nebo nedáš – nula….Když sem tak trochu na to v hlavě přistoupil, opravdu se mi najednou jevilo vše relativně stejné, obtíže všech bouldru se ňák setřeli pouze do většího, menšího úsilí, ale jinak člověk lezl stejně a ve všem se v rámci možností stejně plácal. Celková radost z lezení byla větší… Jedinou nevýhodou pro upnuté příady by mohla být ztráta motivace pro čísla, kůli kerým vlastně lezli.
Sám sem si kdysi v duchu utvořil klasu relativní, buď to de nebo to de hůř. Seznámil sem se později se „starší“ klasou nabohacenou ještě o nejde to, ale to mi přišlo jako blbost, pač dyž je něco vylezeno, tak to asi šlo a jen tobě to de hůř… Hold příde mi, že kdykoliv přestanu být upnutý na nějaké číslo, datum, či cokoliv a beru to prostě jen tak jak to příde pod ruce, de to většinou líp a je to navíc pohodovější, užiju si to a mám vlastně i větší radost!
A intermezzo:
Jsem odpovědný za činy všech lidí, říkal.
Avšak tady jsou zbabělci a tamhle zase zrádci, namítali mu. Čím bys na tom mohl být vinen?
Pokud si někdo vede zbaběle, pak sem to já. A pokud někdo zradil, pak jsem zradil především sám sebe.
Jak to, žes zradil sám sebe?
Přijímám události v takovém obraze, v němž jsou pro mne nepříznivé, řekl. A za ten obraz jsem odpovědný, neboť jej sám určuji. On se pak stává pravdou. Takže tím sloužím pravdě svých nepřátel.
A proč bys měl být zbabělý?
Zbabělcem nazývám toho, odvětil, kdo se vzdá pohybu a pak vidí, že je bezmocný. Toho, kdo říká: Unáší mne proud. Má přeci svaly, mohl by tedy plavat.
Nakonec svá slova shrnul: Nazývám zbabělcem a zrádcem každého, kdo si naříká na cizí chyby nebo na sílu nepřítele…
Ale nikdo mu nerozuměl…..
Tak vám přeji ať to de (někdy i hůř), ale hlavně nou stres!
papalalulu asu
Ty vole, slohovka na téma Úvaha, krása, úvod, stať i morální poučení na závěr. Tos psal ve třeťáku na gymplu a teď někde vyhrabal, ne. Cos za to dostal? Doufám, že ne jedničku.
OdpovědětVymazatPetřajz
Tak tomuhle už nerozumím vůbec... Willhem
OdpovědětVymazatV podnebí po 6 pivu to snad pochopím i já. Rozuměl jsem jen té pasáži o tom jak zkušeně radím Asuovi jak lézt.čaj
OdpovědětVymazatnad formální stránkou petříčku sem při psaní nemyslel, měl sem tak hoďku před odchodem do školy...
OdpovědětVymazatpísemné práce a slohovky mě vycházely na 3-4 a často sem dostával ještě známku za úpravu (kerou asi), pač nebylo pochopeno mé abstraktní řešení textu a písmen jako takových. dokonce sem některé práce (jednou i z matiky) pak musel v ranních hodinách ve škole přepisovat....
jinak vildo psal sem to kvuli tě, abych nemusel kreslit převodní tabulku! a co se týka pochopení, kdo chce snad pochopí a gdo ne, ten o nic nepříde!
Ať se leze!!!
V pořádku. Willhem
OdpovědětVymazatToz to je mazec clanek... Hafo ocenuju
OdpovědětVymazatrigorMortix
Asu,paráda, líbí moc
OdpovědětVymazatSarka
Lamač indeed.
OdpovědětVymazatasu přemýšlející
OdpovědětVymazatodkud to cituješ?
ver
Odnikud. Jen se nachází ve stádiu mezi školou a prací, což v jeho podání působí opravdu, ale opravdu, tak a teď nevím, jak to popsat. Prostě ASU... Willhem
OdpovědětVymazat