sobota 1. května 2010

Moravská boulderová rachota

Říkal jsem si, že letos musím uspořádat zase nějaké boulderové závody v přírodě. Je příjemné na něčem, pracovat, čistit a přelézat nezlezené kousky skal a balvanů a poté spokojeně přihlížet rozjeté a tepoucí boulderové sešně.
Minulý týden na Padání jsem si opět velice pěkně zalezl a utvrdil se v tom, že je potřeba nějaké ty závody na Moravě uspořádat - bylo by však vhodné netroškařit a zkusit přetvořit původní komorní Štatl cap na akci, která by měla přes sto závodníků a nabídnout ji široké lezecké veřejnosti. Toť vize.
Jsou zde jak pěkné rajbáky...
Jsou tu však drobné komplikace. Jak mnoho z vás tuší, ty nejhezčí a nejvalitnější boulderové oblasti jako je Pulčín atd. jsou zakázané, Chřiby nemají potenciál na takové masové akce a kolem Brna ty další oblasti vždy v nějakém významném bodě pokulhávají jak Žofré de Pejrak.

...tak i spárové lahůdky.
Avšak nedávno jsem objevil žulovou oblast, která má na takovou akci potenciál, je neznámá, materiál je podobný jako na Padání - ostrá, pevná žula. Sice Fontáč to není, ale zaleze si zde naprosto každý, k tomu přidejte kouzelnou přírodu, možnost kulturního zázemí (rozuměj Obecní dům na afterparty) a nic už nebrání tomu na této vizi pracovat.

I oblinových traverzů zde budou kvanta.
Tato oblast "x" je dostupná pěkně z celé republiky, je zde potenciál tak na 200-300 boulderů až do stupně 8B Fb :)

Teď jde o to, kdo by mi s tím vypomohl, předběžbě jsem se domlouval se Svištěm, že bude přelzat ty těžké bouldery (nad 7B) a já ty lehčí. Kameny se díkybohu nemusí tak kultivovat, takže spíše uvítám nějakého přelézače, který čas od času se mnou zajede do této nové oblasti.
Ještě se to trochu očistí, a vykoukne ten pravý potenciál. Pofocena tak jedna pětina oblasti.
Z organizačního hlediska by se mi hodilo lidí víc a tak záleží na tom, jestli by třeba nějaký lezecký oddíl VHS, Tesla nechtěli podpořit nebo zaštítit pořádání této akce - takové ty oficiální věci.

Závody bych chtěl uspořádat na podzim, jelikož teď na jaře je podobných akcí celkem dost a v říjnu by mohlo ještě býti pěkné počasí.
Málem bych zapomněl až na osmimetrové plotnové a převisové highboaly.
S kapelami na afterpárty mi pomůže Jíťa, sponzory oběhám sám a tak už snad zbývá jen vymyslet nějaký pěkný název této akci.
Máte nápad na název? Kdo by eventuelně do pořádání takovéto větší akce šel se mnou?
Už se těším jak malé děcko...
Čau Čaj.

23 komentářů:

  1. najss! o par dni sa snad vidime v Brne... :}

    OdpovědětVymazat
  2. Jéé, vypadá to na parádní lokajitu! Určitě bych se tam s tebou někdy podíval, třeba v červnu. S tím oddílovým čímsi by se snad dalo něco dělat.
    mára

    OdpovědětVymazat
  3. řekni Andymu a domluvíme se.

    OdpovědětVymazat
  4. Já na dálku asi moc nepomůžu ale od 1. října budu k dispozici jako nadšený účastník :) (když už mi uniklo to PaDání)

    OdpovědětVymazat
  5. ale aby ste přijeli na sešnu do jesu, tak to né, žeš?? asu

    OdpovědětVymazat
  6. Jasně, rád se přidám, aspoň se v tom bólderingu trochu zlepším.

    Geronimo

    OdpovědětVymazat
  7. Už jsme se o tom přece bavili, rád pomůžu s organizačníma věcma, klidně i s bouldrama a neříkam to do větru, snad doakzu presvedcit lidi z Tesly a zapojit, ale tohle slíbit nemůžu. V létě bude spousta času..taky bych mohl pošéfovat nějakej sponzoring, ale to jsem ti už taky říkal, v Brně jsem na začátku července, měj se!

    OdpovědětVymazat
  8. Díky, vážim si toho. Sponzoring pošéfuju, to už je to nejmenší. Hlavní je to tam pořádně zmapovat, označit, přeléztř a očistit. Ideální by bylo pronajmout louku pod boulderama, kde by se mohl postavit stánek na pivko a tak. A já bych jenom glgal jak na Štatl capu, bavil se a šmíroval jak ostatní bojují o život a skalpy.
    Čaj

    OdpovědětVymazat
  9. Asu ošéfuj Jarina a uděláme úderné auto, vždy jenou týdně tam zajet, co ty na to?čaj

    OdpovědětVymazat
  10. čajíku, čajíku, jako bych v jesu neměl práce dost! ještě asi rok a bude klid... pobavíme se někde v putyce, ale Jarouš bude mít určitě radost, že borku veme někam do přírody a nejradší z lezení má trhání trav a mechů, taže šance na auto je veliká....asu

    OdpovědětVymazat
  11. to zní slibně pane...navrtám mu brouka do hlavy...čaj

    OdpovědětVymazat
  12. Zdar, tak já bych se klidně někdy přidal na přelézání těch lehčích bouldrů do 6B, který vás už musej nudit...email: czwindguru@gmail.com...Honza

    OdpovědětVymazat
  13. taky přiložím ruku k dílku
    S.

    OdpovědětVymazat
  14. krasna myslenka, podle casu bych take vypomohl(klase nerozumim, casu moc nemam, tak snad bych s tebou mohl postavat u stanku a kibicovat?)

    OdpovědětVymazat
  15. S tím ti Čaji nepomohu, mám vlastní práce dost:-)). Vlk

    OdpovědětVymazat
  16. Já ti pomuzu pít to pivko a v červnu klidně pobouldrovat a čistit. Dřív nikoli. A s tím Andym mně spíš pak řekni vo co ti jde, at vim co mu mám říct, nemám představu jakou máš představu. Někdy zaputykujem.
    mára

    OdpovědětVymazat
  17. Jes díky za opchotu, je pravda, že by se mi taky hodili i nějací závodníci, takže kdyžtak se ozvu když bych nestíhal. S Andym a tak to probereme třeba u piva, má to čas. Raději zkuste vymyslet nějaký zajímavý název pro tuto akci chlopaci...čau čaj

    OdpovědětVymazat
  18. Pěkný kameny ! :-)

    OndraŠ

    OdpovědětVymazat
  19. Mně se líbí to co máš v titulku.
    mára

    OdpovědětVymazat
  20. klidne pomuzu s ohledem na svuj cas tak mozna s prelezanim bouldru...
    ondra bertik

    OdpovědětVymazat
  21. Ahoj, chtěl sem se zeptat, jak daleko je tahle oblast "x" od Jihlavy? Že bych se taky angažoval :) dík Jirka

    OdpovědětVymazat
  22. Zdarec, už tu máš aktivních pomahačů celkem dost. Nicméně já se taky nabízím. Je na čase začít dělat něco bohulibého. Bohužel mě pořád jaksi zlobí tělesná schránka, takže na přelézání se teď podílet nemůžu. Uvidíme, jak ještě dlouho... Jináč ale rád píchnu s čímkoliv.
    Zbyněk M.

    OdpovědětVymazat
  23. Díky borci za nabídky, jsem teď sice už týden celkem marod, ale co nejdřív se podívám oblasti na zoubek a uvidím co a jak, potom bych se třeba s někým domluvil. Čaj

    OdpovědětVymazat